הניוז של עולם המשפט

אין צורך בידע קודם: ככה כותבים תוכן שגולשים אוהבים לקרוא

כתיבת תוכן איכותי היא אחד הדברים החשובים לעסק כדי שהוא יצליח. תוכן איכותי מגדיל את זמן השהיה במקום בו הוא מתפרסם, איכותו משקפת את איכות העסק אותו הוא מייצג והוא יוצר חוויית תוכן מעניינת ורצון לשתפו. כיצד כותבים תוכן שגולשים אוהבים לקרוא? אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

מהו תוכן שגולשים אוהבים לקרוא?

כל תוכן שהוא מעניין, מעניק לגולש ערך כלשהו, מרגש ויוצר חווית קריאה הוא תוכן שגולשים יאהבו לקרוא. כשניגשים לכתוב תוכן מהנה, מספק ומעניין כדאי לשים לב לכמה נקודות:

  • על הכותב להכיר היטב את הנושא עליו הוא כותב.
  • חשוב לעשות מחקר בגוגל כדי לראות מה כבר נכתב על הנושא.
  • להבין מה רמת התחרות בגוגל על הנושא.
  • לחדש ולא לחזור על תוכן שכבר נכתב.
  • לא להעתיק מאתרים אחרים.
  • לכתוב בצורה נגישה וברורה, במשפטים לא מסובכים וארוכים מדי.

אין צורך בידע מוקדם

גולשים נהנים לקרוא מאמרים מרתקים אך כאלו שאינם דורשים מהם ידע מוקדם כדי להבינם. על התוכן להיות מושך ומסקרן, אינפורמטיבי ומהנה לקריאה. מה יגרום לגולש ליהנות ממאמר כלשהו? הנה כמה טיפים:

  1. יונתן סורקין מבהיר כי כדאי שהקורא ירגיש כי התוכן נכתב אליו. כדי לכתוב תוכן שיהדהד אצל הגולשים, צריך להבין במה הם מתעניינים. לכן רצוי להקדיש זמן לחקר קהל היעד אליו מיועד המאמר ולהבין, מהם הנתונים הדמוגרפיים שלו ומה הם תחומי העניין, הצרכים וההעדפות הספציפיות שלו.
  2. תמיד רצוי להתחיל בכותרת מושכת ומשכנעת. הכותרת היא הדבר הראשון שהגולשים נתקלים בו לכן חשוב להפוך אותה למושכת ומסקרנת. כותרת צריכה להיות ברורה, תמציתית, יצירתית וכזו המבטיחה לספק ערך לקרוא. למשל, הנה כמה דברים שלא ידעתם על גזר. כשאנחנו כותבים מאמר משפטי, כדאי שהכותרת לא תהיה משפטית מידיי – וזאת כדי שהקורא יסתקרן ויבקש לקרוא את התוכן. שימוש בשפה משפטית כבדה אינו מומלץ בכותרת של מאמר משפטי.
  3. כתיבה בטון שיחה. כתיבה כזו הופכת את התוכן למרתק יותר וקל לקריאה. שימוש בשפה פשוטה, משפטים קצרים והימנעות ממונחים טכניים שהגולש אינו מכיר.
  4. שילוב סיפורים. מומלץ לשלב בתוכן סיפור או שניים. שיתוף בחוויות אישיות או באנקדוטות הקשורות לנשוא המאמר יהפכו את התוכן לרלוונטי ובלתי נשכח.
  5. תוספת ערך. התוכן המוצלח ביותר שגולשים אוהבים לקרוא זה תוכן המספק להם ערך. בין אם מדובר בפתרון בעיה, מענה לשאלה או מתן מידע שימושי. תוכן המועיל לגולש הוא תוכן אהוב וכזה שזוכרים.
  6. שבירת רצף הכתיבה עם תתי-כותרות, בולטים ותמונות כדי להפוך אותו למושך מבחינה ויזואלית וקל יותר לעיכול.

*האמור לעיל לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי והעושה שימוש באמור עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

דילוג לתוכן