הניוז של עולם המשפט

מה גורם לנשים לרצות להתגרש?

מה גורם לנשים לרצות להתגרש?

תופעת הגירושין הינה מוכרת למדי בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שכיחותה של תופעת הגירושין אף עולה משנה לשנה, וכך גם גילם הממוצע של הזוגות שמתגרשים.

ישנם מקרים שבהם ההחלטה להתגרש היא החלטה משותפת של שני בני הזוג. במקרים מסוימים הגבר הוא זה שמעלה ראשון את האפשרות להתגרש. ולפעמים, ההחלטה להתגרש נובעת מרצונה של האישה. מאמר זה יסביר מהן הסיבות שגורמות לנשים לרצות להתגרש.

#1 הנישואין היו מהירים מדי ואין התאמה בין בני הזוג

זוגות רבים מחליטים להינשא עקב "לחץ בזמן". אותו לחץ קיים, ברובו, בקרב נשים, שכן מגיל מסוים הם כבר אינן יכולות להיכנס להריון ולהקים משפחה, והן חוששות להחמיץ הזדמנות זו. לחץ זה פחות קיים אצל גברים שכן הם יכולים בכל גיל להביא ילדים לעולם. גם אם האישה כבר נכנסת להריון, אך באופן לא מתוכנן, הדבר עשוי לגרום לה להינשא לגבר מבלי שהם תכננו לעשות כן.

רבים מבני הזוג אשר נישאים באופן מהיר ולא מתוכנן שכזה, מגלים, זמן לא רב מנישואיהם, שאין התאמה ביניהם: תחביביהם שונים, השקפות עולמם שונות, העדפותיהם שונות וכיו"ב. עקב כך, מתעורר הרצון להתגרש, בעיקר מצדה של האישה, שכן במצב שכזה היא כבר לא לחוצה להביא ילדים לעולם.

#2 חילוקי דעות בין בני הזוג

עד כה דובר על רצון האישה להתגרש כשהנישואין הם מהירים מדי וקצרים. ואולם, האישה יכולה לרצות להתגרש גם ואף משום כשהנישואין הם ארוכים, שכן ככל שהנישואין הם ארוכים יותר, נחשף כל אחד מבני הזוג לדעותיו של בן הזוג השני במגוון נושאים.

חשיפה שכזו עשויה לגרום לחילוקי דעות ואף לריבים של ממש בין בני הזוג, גם בנושאים שלכאורה חייבת להיות הסכמה ביניהם, כמו אופן גידול ילדיהם המשותפים. חשוב לציין שגם כאשר אין הסכמה בין בני הזוג על נושאים שכאלה, אין זה אומר שבני הזוג לא יגיעו להבנות בהמשך. ואולם, ישנם מקרים שבהם בני הזוג לא מצליחים להגיע להסכמות ולהבנות. במקרים כאלה, מתעורר הרצון להתגרש, בעיקר מצדה של האישה, שכן בדרך כלל ילדים נשארים להתגורר עם האם. לכן, בדרך כלל, האישה מסרבת להתפשר ולשנות את דעתה בנושאים מעין אלה.

#3 בגידה מצד הגבר

מדובר, ככל הנראה, בסיבה הנפוצה ביותר לגירושין. בגידה פירושה קיום מערכת יחסים, ובפרט יחסי מין, של מי מבני הזוג עם אדם אחר בזמן הנישואין. כאשר אדם בוגד בבן זוגו, הוא גורם לו לאבד את האמון הבסיסי בו. אותו בן זוג נבגד, ובפרט נשים שנבגדות, מתקשות להאמין שהן תוכלנה בעתיד לרכוש פעם נוספת את האמון בבעליהן, ולכן הן מגיעות למסקנה שעליהן להתגרש.

במקרים רבים, על אף שבכל מקרה לא מדובר במעשה מוצדק, גברים בוגדים בנשותיהם עקב תחושה שהפערים האישיותיים ביניהם הולכים וגדלים, או עקב תחושה שהם מאבדים עניין בנשותיהם (או לחילופין עקב תחושה שהנשים הן אלה שמאבדות עניין בהם).

#4 הגבר הוא עקר

כאמור, אחת הסיבות המרכזיות לכך שבני זוג מחליטים להינשא, היא שאיפתם להקים משפחה. הדבר רלוונטי בעיקר כשמדובר בבני זוג צעירים.

עקב כך, כאשר הגבר הוא עקר, כלומר סובל מאי פוריות שמונעת ממנו להביא ילדים לעולם – האישה, במקרים רבים, סוברת כי אין כל טעם להמשיך את חיי הנישואין, שכן הדבר מונע גם ממנה להביא ילדים לעולם (גם אם היא עצמה אינה עקרה).

בנוסף, כאמור, החל מזמן מסוים, נשים כבר לא יכולות להביא ילדים לעולם. לכן, אישה שנשואה לגבר עקר יכולה לטעון שכל עוד נישואין אלה נמשכים, זמנה מתבזבז, ובזמן זה היא הייתה יכולה להיות נשואה לגבר שאינו עקר ולהקים איתו משפחה.

#5 הגבר הוא אובססיבי וקנאי

הסיבות שהוצגו עד כה, הן סיבות ארוכות שנים. בשונה מהן, סיבה זו, הפכה לשכיחה יותר ויותר בשנים האחרונות, עקב השימוש הרב ברשתות החברתיות.

במקרים מסוימים, הגברים דורשים מנשותיהם למחוק את חשבונותיהן ברשתות החברתיות (אינסטגרם/פייסבוק/טוויטר וכיו"ב), עקב חשש שקיומם של חשבונות אלה יגרמו לגברים אחרים לפנות לאותן נשים ולנסות לגרום להן להיכנס למערכת יחסים עמם.

ישנם מקרים קיצוניים אף יותר, בהם בעליהן של הנשים רוצים לדעת אם הן שוחחו/משוחחות עם גברים אחרים, ולכן הם קוראים את ההודעות השונות שמגיעות לנשותיהם באותן רשתות חברתיות. רבות מאותן נשים חשות כי מדובר בהתנהגות אובססיבית וקנאית מצד בעליהן, שמונעת מהן פרטיות כלשהי. עקב כך, הן מחליטות להתגרש.

*האמור לעיל לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי והעושה שימוש באמור עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

דילוג לתוכן