הניוז של עולם המשפט

ככה בוחרים בתבונה עורך דין פלילי

אם נקלעתם למצב בו אתם עומדים בפני כתב אישום או חקירה, יש לוודא כי בחרתם את עורך הדין הטוב ביותר, שייצג אתכם בצורה המיטבית.

כיצד ניתן לוודא כי עורך הדין שבחרתם הוא מומלץ, וממה כדאי להיזהר? המאמר שלפניכם יוכל לסייע לכם להבין אילו נושאים יש לבחון בעת בחירת עורך דין פלילי.

כיצד בוחרים עורך דין פלילי?

יש לבחור עורך דין פלילי בהתאם לבחינת מספר קריטריונים שיוצגו להלן:

יש לבחון מיהו עורך הדין המטפל בתיק שלך – במידה שפניתם למשרד עורכי דין המתמחה בתחום הפלילי ובמשרד עובדים מספר עורכי דין, חשוב לוודא מיהו עורך הדין המייצג אתכם בהליך.

בחלק מהמקרים, פגישת הייעוץ הראשונית נערכת מול בעל המשרד שמשאיר רושם חיובי, ולאחר מכן מתברר כי עורך הדין המטפל בתיק שלכם הוא עורך דין אחר מטעם המשרד.

לכן, חשוב לדעת מיהו עורך הדין המייצג אתכם בהליך ולבחון האם הנכם מרוצים ממנו.

עורך דין פלילי מומחה – יש לבחור בעורך דין שהינו מומחה בדין הפלילי ולא בעורך דין כללי שמתעסק גם בדין הפלילי, שכן עניין זה הוא בעל נפקות ממשית.

זמינות – בהליכים משפטיים רבים, ישנם מצבים דחופים בהם הזמן משחק תפקיד חשוב. לכן, יש לבחור בעורך דין פלילי שיהיה זמין עבורכם כך שהמקרה שלכם יהיה בראש מעייניו.

אינטואיציה – עניין לא פחות חשוב, הוא השימוש באינטואיציה. יש לייחס חשיבות לתחושות הבטן שלכם ולרושם שעורך הדין השאיר עליכם. האם הוא מרגיש לכם אדם אמין ישר ומקצועי?

ניסיון משפטי – הפתגם 'אין חכם כבעל ניסיון', הוא נכון ורלוונטי גם לגבי בחירת עורך דין פלילי.

יש לבחון כמה שנים עורך הדין עוסק בדין הפלילי, שכן הדבר עשוי להעיד על ניסיונו. עורך דין וותיק, לרוב מנוסה יותר ובעל ידע רב יותר, ולפיכך גם עשוי להעלות את סיכויי הצלחתכם בתיק.

המלצות – כיום, בעידן הטכנולוגיה המתפתחת, קיים מידע רב בנוגע לעורכי הדין כך שניתן לערוך השוואות בין עורכי הדין במספר היבטים, ובהתאם להמלצות הקיימות.

כך ניתן גם להתרשם מפועלם של עורכי הדין ומהצלחותיהם, ולבחור את עורך הדין הטוב ביותר עבורכם.

מדוע חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי מומחה?

כפי שצוין קודם, חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין במשרד בוטיק שמתמחה בדין הפלילי ולא במשרד כללי, שכן התחום הפלילי הינו בעל מאפיינים ייחודיים, הדורשים ניסיון ומומחיות.

עורך דין פלילי מומחה בתחומו, בקיא ומנוסה יותר בניהול תיקים פליליים בהשוואה לעורך דין שמומחיותו היא בדיני חוזים או בדיני נזיקין למשל.

כך, בחירה בעורך דין פלילי מומחה, מהווה את הסיכוי הגבוה ביותר להפיק את המיטב מההליך המשפטי ומעלה את סיכויי הצלחת ההגנה.

ממה כדאי להיזהר כאשר בוחרים עורך דין פלילי?

יש לשים לב למספר עניינים שיש להיזהר מהם בעת בחירה בעורך דין פלילי שייצג אתכם בהליך המשפטי.

הראשון, מתייחס להבטחות שעשוי לפזר עורך הדין.

חשוב לדעת, מסביר עו"ד יונתן סורקין, כי בהליכים משפטיים התוצאה אינה תמיד ברורה ותלויה בגורמים רבים שאינם נשלטים על ידי עורך הדין, כך שהמצב עשוי להשתנות ולהסתיים לא כפי שתכננתם.

עורך הדין אמנם יכול להבטיח כי הוא יעשה את מרב המאמצים, אך אינו יכול להבטיח דבר ביחס לתוצאות המשפט.

עניין נוסף שיש להיזהר ממנו, הוא כאשר העורך דין מציג כי יש באפשרותו להשתמש בקשרים אישיים.

אמנם עורך דין שעבד בעבר באחת מרשויות התביעה עשוי להיות בעל יתרון מסוים שכן הוא מכיר היטב את הדרך בה פועלת המערכת ואת האנשים בה.

אך חשוב לדעת, כי אין ביכולתם של קשרים אלו להכריע דבר, ועל כן יש להיזהר ממצג שווא שכזה.

כמה יעלה לי לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי?

עלות שירותיו של עורך דין פלילי משתנה בהתאם למספר גורמים כגון סוג התיק, מורכבות התיק, חומרת ההאשמות, הערכאה בה נדון התיק, ניסיונו המשפטי של עורך הדין ועוד. לכן, לא ניתן לנקוב בסכום ספציפי, ומומלץ לפנות למספר משרדים על מנת לקבל הצעות מחיר.

לסיכום, בחינת הקריטריונים שהוצגו במאמר, עשויה להכווין אתכם לבחירה נכונה בעורך דין פלילי מומלץ. זכרו, כי בחירת עורך דין פלילי צריכה להיעשות בקפידה, שכן ייצוג נכון והולם הוא גורם מכריע בתוצאות ההליך המשפטי.

*האמור לעיל לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי והעושה שימוש באמור עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

דילוג לתוכן