הניוז של עולם המשפט

7 היתרונות הגדולים של האזרחות האוסטרית

ישראלים רבים מבקשים להחזיק באזרחות אוסטרית לאור ההקלות שנכנסו לתוקף ב2019, המגדילות את שיעור הזכאים לקבלת אזרחות. השאלה העולה היא מדוע אזרחות אוסטרית הינה נחשקת כל כך?

במאמר שלפניכם, 7 היתרונות הגדולים הטמונים בהחזקה של האזרחות האוסטרית, כך שבמידה ושקלתם לוותר על הוצאת האזרחות בשל הזמן והמאמץ הדרוש, כדאי שתחשבו שוב.

מעבר חופשי בין מדינות אירופה

אחד היתרונות של החזקת אזרחות אוסטרית הוא שלאחר קבלת תעודת אזרחות חיובית, הנכם זכאים להוציא דרכון אוסטרי. הדרכון האוסטרי מקנה מעבר נוח, קל וחופשי בין מדינות האיחוד האירופי. כאשר מדברים על מעבר נוח, הכוונה היא שהדרכון האוסטרי מקל ומרכך את הדרישה לטפסים שונים ומקצר את הליך הבידוק הבטחוני במעבר בין המדינות השונות באירופה.

כניסה חופשית למדינות שונות ברחבי העולם

האזרחות האוסטרית לא רק מקנה מעבר חופשי ופשוט בין רוב מדינות אירופה, אלה גם מאפשרת כניסה חופשית למדינות שונות בכל רחבי העולם. בעוד שאזרחי ישראל נדרשים להוציא וויזה טרם נסיעה לארה"ב, לאוסטרליה או למדינות אחרות, אזרחי אוסטריה אינם מחוייבים לעשות כן. כך, שעבור אלו המחזיקים באזרחות אוסטרית נחסכים חודשי המתנה ארוכים ותהליך בירוקרטי מתיש. על כן, יש לציין כי במדינות מסוימות הכניסה אסורה לישראלים, בעוד שעבור אזרחי אוסטריה הכניסה פתוחה וחופשית.

לימודים במוסדות להשכלה גבוהה הטובים בעולם

אלו המחזיקים באזרחות אוסטרית נהנים מיתרון נוסף ומשמעותי, שכן נפתחת בפניהם האפשרות ללימודים במוסדות האקדמיים הטובים ברחבי אירופה. הזכאות ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה כמובן פותחת דלתות רבות בחיים המקצועיים. העניין ביתרון זה הוא שמדובר לא רק בזכאות ללימודים, אלה בסבסוד חלקי ובמוסדות מסויימים סבסוד מלא. כך, ניתנת האפשרות לרכישת תארים שונים בחינם או במחיר עלות נמוך.

הטבות בתחום המגורים

האזרות האוסטרית מעניקה כמובן הטבות רבות גם התחום המגורים, שכן אלו המחזיקם באזרחות זו זכאים למגורים במדינות שונות ברחבי אירופה והינם פטורים מהסדרת אישורים מיוחדים שונים. זאת ועוד, בעוד שישראליים המעוניינים לגור באחת ממדינות אירופה מוגבלים בזמן המחייה שם, אזרחי אוסטריה אינם מוגבלים בזמן.

הטבות בתחום התעסוקה

יתרון נוסף הטמון בהחזקת אזרחות אוסטרית בא לידי ביטוי בתחום התעסוקה בכמה דרכים:

  1. האזרחות האוסטרית פותחת אפשרות לקבלת משכנתאות, אפשרות לרכוש נכסים וכמו כן גם אפשרות לבצע השקעות.
  2. אזרחי אוסטריה זכאים גם להקלות שונות כמו בעניין פתיחת עסקים לדוגמא, שכן יזם חדש המחזיק באזרחות האוסטרית זכאי לעזרה במיסוי של הרשויות בעת פתיחת העסק.
  3. אפשרות תעסוקה בכל התחומים ברחבי מדינות האיחוד האירופי. אפשרות זו אטרקטיבית במיוחד לנוכח העובדה כי התעסוקה במדינות אלו הינה מפותחת ועשירה עד מאוד.
  4. במסגרת תוכנית מיוחדת, נפתחת לאזרחי אוסטריה אפשרות לעבודה במדינות מחוץ לאירופה עבור צעירים בגילאים 18-30. המדינות בהן ניתן לעבוד במסגרת תוכנית זו לדוגמא הן אוסטרליה, ניו זילנד, הונג קונג, קנדה, דרום קוריאה ועוד.

קבלת תנאים סוציאליים

אדם המחזיק באזרחות אוסטרית זכאי לקבלת תנאים סוציאליים זהים לשל כלל אזרחי אוסטריה, שכן מדובר בתנאים סוציאליים משופרים הכוללים שירותים סוציאליים משודרגים, קצבאות מחיה, שירותי רפואה מהטובים בעולם, הפרשות פנסיה, ביטוח לאומי אם יש צורך בכך, קצבאות לסטודנטים והנחות מיסוי למשקיעים חדשים.

זכאות אוטומטית לצאצאים

יתרון גדול נוסף, הוא שגם ילדים ונכדים של אלו המחזיקים באזרחות אוסטרית זכאים אוטומטית לאזרחות כך שהינם זכאים לשלל הזכויות וההטבות שהוצגו עד כה, ויוכלו להפיק את המירב מהם בבגרותם ללא צורך בתהליך הארוך של הוצאת אזרחות.

לסיכום, תהליך הוצאת אזרחות אוסטרית הוא אמנם תהליך ארוך, הכרוך בהמצאת טפסים ובהמתנה מרובה. אך למרות זאת, 7 היתרונות הגדולים שהוצגו לעיל, מוכיחים כי החזקה באזרחות אוסטרית מאפשרת הזדמנויות רבות בתחום המקצועי והאישי. לכן, מומלץ ורצוי להשקיע מאמץ, על מנת להינות מההטבות השונות להם זכאים אזרחי אוסטריה.

*האמור לעיל לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי והעושה שימוש באמור עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

דילוג לתוכן