הניוז של עולם המשפט

האם כדאי להוציא אזרחות פולנית?

האם כדאי להוציא אזרחות פולנית?

האזרחות הפולנית הפכה אטרקטיבית במיוחד במהלך השנים, שכן אזרחות זו מעניקה שלל הטבות וזכויות למחזיקים בה.

אך לצד היתרונות הרבים, יש מספר עניינים שצריך לקחת בחשבון טרם תחילת התהליך לקבלת אזרחות פולנית. המאמר שלפניכם, עשוי לסייע לכם להחליט האם כדאי להוציא אזרחות פולנית.

מהם היתרונות של האזרחות הפולנית?

לפני מענה על השאלה האם כדאי להוציא אזרחות פולנית, כדאי לדעת שבהחזקת אזרחות זו טמונים יתרונות רבים המתפרסים על כל תחומי החיים כגון: תחום המגורים, התעסוקה, הלימודים והפנאי.

כך, אלו המחזיקים באזרחות זו נהנים משלל הטבות וזכויות:

מעבר חופשי בין מדינות האיחוד האירופי – אחד היתרונות הגדולים והמשמעותיים הטמונים בהחזקה באזרחות פולנית היא שלאחר קבלת האזרחות נפתחת האפשרות להוציא דרכון פולני. הדרכון האירופי מקל ומאפשר מעבר חופשי ונוח בין מדינות האיחוד האירופי. זאת ועוד, אזרחי פולין בהגיעם לשדה התעופה, נהנים מבידוק בטחוני מהיר ומקל בדרישה למילוי טפסים שונים.

הקלה בבירוקרטיה בכניסה למדינות שונות בכל רחבי העולם – מעבר ליכולת לנוע בחופשיות בין מדינות האיחוד האירופי, האזרחות הפולנית מקנה גם הקלה בבירוקרטיה בכניסה למדינות שונות ברחבי העולם. כלומר, אזרחי פולין, בשונה מאלו המחזיקים באזרחות ישראלית בלבד, נהנים מהקלות משמעותיות בבואם לבקש ויזה לארה"ב.

אפשרות לרכישת השכלה גבוהה במוסדות האקדמיים הטובים בעולם – יתרון נוסף ממנו נהנים אלו המחזיקים בדרכון פולני הוא האופציה לרכוש השכלה גבוהה במוסדות האקדמיים ברחבי אירופה, שכן חלק ממוסדות אלו נחשבים למוסדות הטובים, היוקרתיים והמובילים בעולם. על כן, ניתן קבל מלגות ללימודים במוסדות אלה, כאשר בחלקן הלימודים מסובסדים באופן מלא.

אפשרויות תעסוקה נרחבות – כמו כן, האזרחות הפולנית פותחת בפני המחזיקים בה שלל אפשרויות תעסוקה במקצועות השונים בכל מדינות האיחוד האירופי. לנוכח העובדה כי התעסוקה במדינות אלו היא יוקרתית, עשירה ומפותחת, אפשרות זו הופכת את האזרחות הפולנית לאטרקטיבית מיוחד. על כן, אזרחי פולין אינם נדרשים להסדרת אישורים מיוחדים ונהנים מהליך בירוקרטי פשוט, קל וקצר. בנוסף, יזמים חדשים זכאים לעזרה במיסוי של הרשויות בעת פתיחת העסק.

השקעה ורכישת נדל"ן – האזרחות הפולנית פותחת אפשרויות השקעה ורכישת נדל"ן, שכן מי שאינו אזרח פולין לא יכול לבצע עצמאית את עסקאות אלו.

מגורים – האזרחות הפולנית מאפשרת גם מגורים בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי ופוטרת את המעוניינים במגורים באחת ממדינות אלו מהסדרת אישורים מיוחדים לשהייה.

האם ניתן להחזיק באזרחות כפולה?

בבחינת השאלה האם כדאי להוציא אזרחות פולנית או שכדאי לוותר על הטרחה, חשוב לדעת כי אכן יש אפשרות להחזיק באזרחות כפולה, כך שישראלים המעוניינים להוציא אזרחות פולנית אינם נדרשים לוותר על אזרחותם הישראלית. העובדה כי ניתן להחזיק באזרחות ישראלית ופולנית גם יחד, הופכת את הוצאת האזרחות הפולנית לאטרקטיבית יותר שכן כך ניתן להנות מההטבות שצוינו קודם, ללא צורך לוותר על ההטבות הישראליות.

האם צאצאים ובן/בת הזוג לאזרח פולין זכאים באופן אוטומטי לאזרחות פולנית?

כאשר מדברים על זכאותם של צאצאים, הוצאת אזרחות פולנית היא משתלמת וכדאית שכן צאצאים לאזרח פולין נהנים מזכאות אוטומטית לקבלת אזרחות פולנית. כך, גם ילדיו ונכדיו של המחזיק באזרחות יוכלו להפיק את המיטב משלל הזכויות וההטבות שהוצגו לעיל וזאת ללא כל צורך בתהליך הבירוקרטי הארוך של הוצאת האזרחות הפולנית.

בעניין בן/בת הזוג, העניין עלול להימנות תחת חסרונות. כיוון וזכאות לאזרחות פולנית נקנית על ידי קשר דם בלבד, בן/בת הזוג של אזרח פולין אינם זכאים באופן אוטומטי לאזרחות, אך יכולים לקבל אזרחות פולנית בתנאי שגרו מגורים משותפים עם מחזיק האזרחות הפולנית למשך 3 שנים.

כמה זמן אורך תהליך הוצאת האזרחות הפולנית?

גורם עיקרי וחשוב המשפיע על ההחלטה האם בכלל כדאי להתחיל את תהליך קבלת האזרחות הוא אורך התהליך. זמן תהליך הוצאת האזרחות הפולנית משתנה ממקרה למקרה שכן העניין תלוי ומושפע מגורמים רבים כגון מהו עומק התחקיר שיש לבצע. כך, זמן תהליך הוצאת האזרחות יכול לנוע בין חודשים ספורים ועד שנתיים.

אילו חסרונות קיימים בהוצאת אזרחות פולנית?

הוצאת אזרחות פולנית כוללת המצאת טפסים, תרגומם, קבלת חותמות והמתנה מרובה. לאור העובדה כי התהליך ארוך וכרוך בתשלומי אגרה שונים, לעיתים הוצאת האזרחות דורשת השקעת זמן, מאמץ וכסף.

לסיכום, אמנם הוצאת אזרחות פולנית כרוכה גם בחסרונות הקשורים בעיקר בתהליך ההוצאה עצמו ובעניין של השקעת זמן, מאמץ ומשאבים. אך לאור היתרונות שהוצגו לעיל, כדאי לחשוב פעמיים לפני שמוותרים על ההזדמנות להחזיק באזרחות זו. ניתן לומר, כי אכן כדאי להוציא אזרחות פולנית שתפתח לכם דלתות בתחומים שונים ברחבי העולם.

*האמור לעיל לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי והעושה שימוש באמור עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

דילוג לתוכן